pultuszczak




DPS POD SOSNAMI RUSZA W GRUDNIU

2024-11-29 11:49:37

Uchwałę w tej sprawie podjęła Rada Powiatu na sesji w dniu 25 października, uchwalono przy tym statut nowego DPS. Termin uruchomienia i otwarcia nowego Domu “Pod Sosnami” ustalono na 2 grudnia.

Nasza redakcja na początku listopada poprosiła o spotkanie ze starostą Janem Zalewskim – chodziło nam o ustalenie wszystkich szczegółów – zwłaszcza, że sprawa nowego DPS bardzo zainteresowała lokalną społeczność – naszych czytelników.

Proces tworzenia i uruchamiania tak dużej jednostki to stosunkowo złożona sprawa. Po podjęciu uchwały Rady, kolejnym krokiem było rozpisanie i ogłoszenie konkursu na dyrektora DPS. Zarząd Powiatu przygotował ogłoszenie o naborze na to kierownicze stanowisko, a samo ogłoszenie zostało niezwłocznie, na okres 10 dni, opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej naszego Starostwa.

Jednocześnie w uchwale Zarządu z 31 października o powołaniu DPS, zarząd wskazał skład komisji rekrutacyjnej, której zadaniem stała się ocena wszystkich zgłoszonych kandydatur i wyłonienie osoby nowego dyrektora. W skład tej komisji rekrutacyjnej weszły panie:

– Emilia Agata Gąsecka, etatowy członek Zarządu Powiatu;

– Katarzyna Jankowska, sekretarz powiatu;

– Alicja Patalan, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pułtusku.

Komisja wyłoniła dyrektora Domu Pomocy Społecznej “Pod Sosnami” w osobie pani Marty Łaszczych.

Marta Łaszczych zatrudniona była dotychczas w Pułtuskim PCPR, a awans ze stanowiska “starszego pracownika socjalnego” na fotel dyrektora Domu Pomocy Społecznej, w którym docelowo znajdzie swoje miejsce około 100 pensjonariuszy i około 60 pracowników, można chyba uznać za wyjątkowo spektakularny. Nowa pani dyrektor, pracując przez minione lata na stanowisku pracownika socjalnego z pewnością zyskała ogromne doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami pracowników i dużymi jednostkami samorządowymi – to oczywiste, bo takie doświadczenie było podstawowym kryterium naboru. Gratulujemy.

Skierowaliśmy ponownie do pana starosty szereg pytań dotyczących procesu uruchamiania DPS “Pod Sosnami”. Poprosiliśmy o podanie publicznych informacji odnośnie wszystkich kandydatów, którzy ubiegali się o stanowisko dyrektora. Podanie tych informacji do wiadomości publicznej wynika wprost z zarządzenia starosty pułtuskiego z 2021 r., ustalającego regulamin naborów. Dodatkowo, podczas naszego spotkania ze Starostą uzyskaliśmy zapewnienie, że zatrudnienie wszystkich pracowników do nowego Domu Pomocy będzie się odbywało publicznie i konkurencyjnie, a ogłoszenia o ofertach pracy publikowane będą na bieżąco w Biuletynie Informacji Publicznej.

Tymczasem wiadomo, że jedynym etatowym pracownikiem DPS-u na Popławach, w chwili uroczystego uruchomienia jednostki, czyli 2 grudnia, będzie nowa pani dyrektor. Pracownicy konieczni do funkcjonowania obiektu w pierwszych tygodniach zostaną czasowo oddelegowani z innych jednostek powiatu, o podobnym profilu. Proces zatrudniania stałego personelu rozłożony będzie zatem w czasie. Co istotne: zwróciliśmy się do pana starosty o przekazanie naszej redakcji regulaminu organizacyjnego DPS “Pod Sosnami”, bo to właśnie ten dokument da obraz wielkości i wewnętrznej struktury nowej jednostki.

Nie będziemy wprowadzać władz powiatu w zakłopotanie pytaniem, czy nie było konfliktu interesów w sytuacji, gdy Alicja Patalan, będąca członkiem komisji rekrutacyjnej, rozpatrywała i oceniała kandydaturę swojej podwładnej z PCPR-u. Przyjmujemy też, że wcześniejsze relacje Pani Marty Łaszczych z PSL-em z pewnością nie miały żadnego znaczenia podczas podejmowania decyzji w sprawie wyboru nowego dyrektora. Jednak zapewnimy mieszkańcom Pułtuska bieżące i rzetelne informacje o procesie kwalifikacji pracowników do DPS “Pod Sosnami” – to nasz medialny obowiązek wynikający wprost z przepisów ustawy prawo prasowe.

RED

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *