pultuszczak

Facebook




Zwolnieni z teorii w Golądkowie

2023-03-16 6:45:51

Chodzi o to, żeby zrealizować własny projekt, który pozytywnie wpłynie na otoczenie, a przy okazji nauczyć się wielu przydatnych umiejętności, poznać ciekawych ludzi i zdobyć międzynarodowe certyfikaty – tak o projekcie „Zwolnieni z Teorii” piszą jego twórcy.

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Golądkowie już po raz kolejny bierze udział w tym ambitnym przedsięwzięciu. Tym razem są to uczniowie klasy 3 technikum: Mikołaj Stańkowski, Sylwia Siebierska, Patrycja Lewandowska, Kinga Tomaszewska, Jakub Bartczak i Dawid Szlubowski. Ich zadaniem jest stworzenie projektu społecznego z wykorzystaniem specjalnej platformy, która krok po kroku przeprowadza przez jego realizację.

O tym, jakiego działania się podjęli, opowiedział nam Mikołaj Stańkowski.

Celem naszego projektu było uświadamianie społeczeństwa, jak ważna i wartościowa jest adopcja. Stworzyliśmy konto na Instagramie, gdzie wszystko zawarliśmy w postach, dzięki temu było nam łatwiej dzielić się z ludźmi informacjami na temat adopcji dzieci, ale także adopcji zwierząt. Serdecznie zachęcamy do odwiedzenia naszej strony „adoptujecie”. Kolejnym etapem była zbiórka pieniędzy poprzez kiermasze ciast organizowane w wielu szkołach na terenie naszego powiatu. W przygotowaniu ciast pomogły nam panie z kół gospodyń wiejskich „Bocianie gniazdo” w Gąsiorowie, „Czerwone Korale” w Klaskach oraz z KGP w Zambskach Kościelnych. W działania te zaangażowali się również uczniowie naszego technikum kształcącego w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych.

Tworząc prawdziwy projekt społeczny młodzież rozwija kompetencje proinnowacyjne, potrzebne w pracy i prawdziwym życiu takie jak: empatia i poczucie sprawstwa, kreatywność, praca zespołowa, komunikacja czy rozwiązywanie problemów. Po realizacji własnej inicjatywy uczestników prowadzi innowacyjna platforma edukacyjna. Dzięki niej wiedzą jak działać i uczą się zarządzania projektem w profesjonalny sposób. Tworzenie własnego projektu społecznego niewiele różni się od realizacji projektów w dużej firmie. Należy ustalić zakres, harmonogram i budżet, a potem wdrożyć to w życie: negocjować z partnerami, pozyskać finansowanie i pracować ze swoim zespołem. Każdy, kto ukończy projekt w ramach Zwolnionych z Teorii, zdobywa międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP.

-Przygotowując się do realizacji projektu odwiedziliśmy Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oraz Schronisko na Paluchu w Warszawie. Dowiedzieliśmy się, jakie są warunki i procedury adopcji dzieci. Poznaliśmy również zasady adopcji zwierząt. Kwota zebrana dzięki kiermaszom zostanie podzielona na pół i przekazana na dwa najważniejsze dla nas cele: dla dziecka oczekującego na adopcję oraz dla zwierząt czekających na nowych właścicieli w schronisku. Poprzez projekt dowiedziałam się, jak trudno jest zapanować nad emocjami pracując z dziećmi, czy ze zwierzętami. Nauczyłam się pracować w grupie i doskonalić swoje umiejętności związane z załatwianiem różnych spraw. Projekt nauczył mnie też wrażliwości, szacunku i wdzięczności, że mam bliskie mi osoby- powiedziała nam Sylwia Siebierska, jedna z uczennic realizujących projekt.

Zwolnieni z Teorii to też olimpiada. Każdy projekt, który uzyska min 4500 pkt (na 6000 możliwych) i przygotuje 3-minutowe wideo, uzyskuje nominację do Złotych Wilków. Następnie spośród nominowanych projektów kapituła składająca się z uznanych osobistości polskiego biznesu, mediów i organizacji społecznych wybiera Laureatów Złotych Wilków. Mocno trzymamy kciuki za uczniów z Golądkowa, ale jak sami mówią nie o nagrody i wyróżnienia tu chodzi. Liczy się, żeby zrobić razem coś ważnego.

Opieka nad projektem „Adoptuję Cię” to doświadczenie niezwykłej lekcji o adopcji i pomocy potrzebującym. Współpraca, działanie, kreatywność są elementami nieodłącznymi w realizacji projektów społecznych. Jako nauczyciel Zwolnionych z Teorii miałam wielką przyjemność przyglądania się poszczególnym etapom zaplanowanych działań, współdziałaniu uczniów i realizacji dobra dla innych. Wierzę, że taka forma edukacji zmierza w dobrym kierunku – tak podsumowała inicjatywę Pani Magda Prus – Zych, nauczycielka Zwolnionych z Teorii.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *