pultuszczak

Facebook


LIFESTYLE. Dlaczego warto i jak zatrudnić pomoc domową?

2019-04-25 9:32:31

Korki, nadgodziny w pracy, opieka nad dziećmi… czujesz, że ciągle brakuje Ci czasu na obowiązki domowe. Wyjściem z tej sytuacji może być zatrudnienie pomocy domowej


Od czego zacząć?

Rozejrzyj się wokoło. Zastanów się co musisz zrobić, by w Twoim domu zapanował porządek. Oszacuj ile czasu potrzebujesz na sprzątanie i jak często musisz to robić. Zdecyduj, jaki sposób sprzątania wybierzesz – ekologiczny czy tradycyjny.

Ustalmy zakres obowiązków

Zarówno nasze potrzeby jak i umiejętności pomocy domowych są różne, warto zastanowić się czego potrzebujemy by nie zachodziły nieporozumienia.
Zrób listę zadań-priorytetów na których najbardziej Ci zależy podczas regularnych spotkań. Określ jak często i przez ile godzin potrzebujesz wsparcia. Czy zaoferujesz umowę. Warto zastanowić się, co ile potrzebujemy wykonania generalnych porządków, i jak się rozliczymy – będzie to dodatkowo płatne czy praca wykonana bez standardowego sprzątania. Ustalmy też stawkę, którą jesteśmy w stanie zaproponować oraz sposób rozliczenia – miesięczne, za każde zlecenie, za całość czy z m2.

Gdzie znaleźć pomoc domową?

Popytajmy wśród znajomych, rodziny. Możemy też szukać na własną rękę rozwieszając w okolicy ogłoszenia, szukając na portalach internetowych lub społecznościowych. Warto rozważyć skorzystanie z agencji rekrutującej personel domowy, znajdziemy tam sprawdzonych pracowników. Zaoszczędzimy dzięki temu czas, który trzeba poświęcić na rekrutację.

Pierwsze spotkanie

Przygotowana wcześniej lista sprawi, że nie zapomnisz o istotnych sprawach. Zapytaj o doświadczenie i referencje od poprzednich pracodawców – te warto sprawdzić. Ważne by obie strony opowiedziały coś o sobie; to pozwoli Wam ocenić czy pasujecie do siebie. Nie bez powodu mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
Oprowadźmy zainteresowaną osobę po domu, pokażmy pomieszczenia, środki czystości których używamy, zaznaczmy na czym nam zależy. I… dajmy sobie czas do namysłu. Zarówno dla Ciebie jak i szukającej pracy osoby pierwsze spotkanie to stres przed i emocje w tracie. Pozwólmy by emocje opadły, przemyślmy czy do siebie pasujemy, odpowiada nam podejście czy charakter. Możemy umówić się na telefon następnego dnia.

Dzień próbny

Warto skorzystać z tej opcji, daje ona nam czas na lepsze poznanie, a przyszłemu pracownikowi pozwala ocenić czy podoła obowiązkom. Warto ten czas spędzić razem, będziemy mogli wytłumaczyć obsługę sprzętów domowych, pomóc znaleźć środki czy wskazać właściwe miejsce położenia naszych rzeczy. Na bieżąco możemy ocenić skrupulatność wykonywanej pracy, wskazać istotne dla nas szczegóły. Pamiętajmy, że dla pracownika nasz dom jest zupełnie nowym miejscem i dajmy mu czas na oswojenie się i rozeznanie w otoczeniu. Nie wymagajmy, że wszystko zrobi tak szybko jak my. Wy też musicie się oswoić z tym, że być może, nie wszystko będzie tam gdzie było do tej pory 😉 Dlatego warto podejść do nowej sytuacji z dystansem.

Jagoda Szkolniak

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *