pultuszczak

Facebook


Kreatyna a Odchudzanie

2019-01-17 10:58:39
Kreatyna to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych suplementów ostatnich kilkudziesięciu lat. Różne jej formy wykorzystywane są w wielu różnych sportach zarówno siłowych, jak i wytrzymałościowych. Można by powiedzieć, że jest suplementem uniwersalnym. Oczywiście najczęściej chyba stosowana jest w sportach siłowych i sylwetkowych podczas okresu budowania masy mięśniowej, ale ostatnio coraz częściej stosowana jest również w trakcie okresu tzw. redukcyjnego, czyli takiego, który ma za zadanie pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej.

 

W trakcie treningu redukcyjnego, nastawionego często na dużą liczbę powtórzeń oraz treningi aerobowe kreatyna przede wszystkim chroni nasze mięśnie, bo oczywiście głównym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, ale nie możemy zapominać o naszych mięśniach. Producenci stosują różne formy kreatyny, zarówno OLIMP, TREC czy Multipower mają w swoje ofercie jabłczany kreatyny, monohydraty kreatyny czy magnezjany. Często podczas treningu redukcyjnego popełniamy ten błąd, że doprowadzamy organizm do katabolizmu, a tego należy uniknąć. Z pomocą przyjdzie nam tutaj właśnie kreatyna, która będzie pełniła fuknkcję „zabezpieczacza” naszych mięśni, gdyż posiada ona także właściwości antykataboliczne. Po drugie kreatyna zabezpiecza poziom energii trenowanych mięśni i utrzymuje ich prawidłowe nawodnienie. Kreatyna wspiera również usuwanie jonów wodorowych, co z kolei zapewnia optymalne pH.

Kolejna korzyść z korzystania z dobrodziejstw kreatyny w treningu redukcyjnym to fakt, że dodaje ona siły naszym mięśniom, co jest szczególnie istotne, bo trening siłowy to ograniczenie spożywania posiłków zawierających węglowodany, a więc chcąc nie chcąc nasz organizm ma mniej siły i energii. Stosując więc kreatynę łatwiej będzie nam wykonać trening.

Jak więc widzimy kreatynę można stosować nie tylko w treningu budulcowym i siłowym, ale z korzyścią dla organizmu i spodziewanych efektów także w treningu redukcyjnym. Pozostaje tylko kwestia ostania – w jakich ilościach i jaką kreatynę? Otóż najlepiej sprawdzi się tu jabłczan kreatyny odzywki-OLIMP.pl, ewentualnie jakiś stak zawierający kilka form kreatyny w ilości około 4-6 g na dobę w 2-3 porcjach spożywanych w ciągu dnia.

Oczywiście nie można ograniczać do stosowania wyłącznie kreatyny w sytuacji gdy chcemy tracić zbędne kilogramy. Kreatyna powinna być jedynie dodatkiem np. do termogeników, czy aminokwasów rozgałęzionych BCAA. No i oczywiście dieta, dieta i odpowiednie ćwiczenia.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *