pultuszczak

Facebook


Jak zdobyć zaufanie kolegów z pracy?

2016-07-07 2:59:36

Wiadomo, że jednym z podstawowych czynników, które wpływają na odbiór przez inne osoby, jest pierwsze wrażenie. Zatem, jeżeli udało się nam zdobyć zaufanie pracodawcy i dostać nową pracę, to kolejnym krokiem będzie zdobycie sympatii współpracowników. Jest to dość ważne, przecież w ich towarzystwie nowy pracownik będzie spędzać nie mniej niż 8 godzin dziennie.

Zdobycie zaufania współpracowników również jest jednym z głównych elementów dla dalszej kariery nowego pracownika. Jeśli zespół uprzedzi się do niego już od pierwszego dnia pracy, to później będzie trudno uzyskać szacunek.

Jeżeli uda nam się zdobyć zaufanie naszych współpracowników, to mogą oni wskazać nam, czego warto unikać w pracy, na czym polega kodeks zachowania oraz jakie są procedury postępowania. W zdobyciu zaufania kolegów będą pomocne poniższe rady.

  1. Pamiętaj imiona współpracowników i używaj ich

Kiedy szef przedstawia zespołowi nowego pracownika, należy przywitać się z każdym, zapamiętać imiona i używać ich w trakcie komunikacji. Zrobisz tym dobre wrażenie, a skutek pierwszego wrażenia długo się utrzyma (jeżeli go potem nie zepsujesz). To znacznie ułatwia komunikację, pozwalając szybko znaleźć wspólny język i zbudować głębokie relacje.

  1. Bądź ciekaw innych osób

Interesuj się swoimi kolegami. Jeżeli mówią o ważnych dla nich rzeczach – pamiętaj to. Możesz nawet zapisywać – tak często robią przedstawiciele handlowi, aby zbudować dobre relacje ze swoimi klientami.  Lubisz ludzi, którzy się tobą interesują i ciebie słuchają – zatem bądź taki.

  1. Nie plotkuj

Do najbardziej nienawistnej grupy współpracowników należą plotkarze. Takim osobom nie tylko nic się nie mówi w obawie, że później dowie się o tym cały zespół, ale również takich osób niechętnie się słucha. Czasem trzeba jakoś walczyć z biurową nudą, ale do wyboru jest cały szereg innych lekarstw, niż plotki (na przykład żarty). Staraj się nie rozsiewać plotek oraz nie uczestniczyć w nich. Na początku będzie się wydawało, że przez to tracisz popularność, jednak w dalszej perspektywie taka pozycja zostanie doceniona.

  1. Mów pozytywnie o współpracownikach

Jeśli mówisz osobie trzeciej coś o kimś, to tylko pozytywnie. Podkreślaj plusy koleżanek i kolegów, nie wspominaj o słabych stronach. Poprzez narzekanie nie zaprzyjaźnisz się z ludźmi.

  1. Nie przypisuj cudzych zasług

Nie kradnij pomysłów współpracowników i zawsze podkreślaj rolę innych. Nie chodzi o to, by nie przyznawać się do tego, że to ty jesteś odpowiedzialny za świetny projekt, jednak tylko porażka nie ma ojców.

  1. Uśmiechaj się 

Kto lubi ponuraków? Nikt! Nie bądź osobą, która nigdy się nie uśmiecha. Pamiętaj również o tym, że nieszczery uśmiech widać, co ma negatywny wpływ na relację z daną osobą. Uśmiech pomaga przetrwać stres i jednoczy  ludzi. Zatem uśmiechaj się jak najczęściej, wtedy współpracownicy będą uważać Cię za sympatyczną, osobę.

Artykuł przygotował: jobsora – najlepsze oferty pracy.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *