pultuszczak

Facebook


Jak działa pozycjonowanie stron?

2021-08-12 9:47:55

Zadaniem algorytmu Google staje się dostarczanie użytkownikom treści o jak najlepszym dopasowaniu do ich potrzeb, w odpowiedzi na wpisywane w wyszukiwarce hasła i frazy kluczowe. Pojawienie się linku do strony firmowej na początkowych miejscach na liście wyników wyszukiwania gwarantuje większy ruch ze strony odbiorców, których następnie można przekształcić w zadowolonych klientów. Prowadzenie aktywnych działań w celu poprawy pozycji witryny na liście organicznych wyników wyszukiwania określane jest jako pozycjonowanie strony. Jak działa w praktyce? Jakie elementy zawiera i co należy zrobić, aby skutecznie realizować plan dotarcia do nowych odbiorców?

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Proces pozycjonowania strony internetowej należy rozpocząć od audytu SEO jej zawartości. Nawiązanie współpracy z profesjonalną firmą SEO skutkuje kompleksowym podejściem do realizowanych zadań, a określenie strategii działania ma swój początek właśnie w audycie. Na tym etapie specjaliści SEO skrupulatnie analizują zawartość treści na stronie w odpowiedzi na słowa kluczowe występujące w danej branży, a także dokonują oceny jakości merytorycznej i długości opisów kategorii czy artykułów blogowych. Algorytmy Google podlegają nieustannym aktualizacjom, zatem wyniki audytu również nie stanowią twardych ram na wiele lat, lecz muszą być weryfikowane i unowocześniane. Jednak to właśnie audyt SEO nadaje kierunek przyszłym działaniom pozycjonującym, tworząc plan SEO i bazę dla weryfikacji przyjętych założeń.

Skuteczne pozycjonowanie pod algorytm Google wymaga uwzględnienia czterech najważniejszych filarów: kwestie techniczne, content na stronie, linkowanie zewnętrzne, oraz aktywność w social media. Kompleksowe podejście do pozycjonowania dotyka każdego z tych obszarów z osobna, tworząc zazębiający się mechanizm o wysokiej skuteczności.

Jakie są etapy procesu pozycjonowania?

Oprócz audytu SEO wstępnego i wypracowania harmonogramu dalszych działań, pozycjonowanie dzieli się na kilka głównych etapów. Niezwykle ważną kwestią staje się wypracowanie listy słów kluczowych istotnych z punktu widzenia profilu działalności danej firmy. Wybór fraz najlepiej opisujących ofertę, a zarazem wpisywanych często przez użytkowników, to sztuka wymagająca poznania realiów biznesowych klienta i wytworzenia personalizowanej listy słów kluczowych, dających podstawę pod dalszą optymalizację treści. Na etapie SEO copywritingu i content marketingu następuje rozbudowa i tworzenie od podstaw angażujących treści, które będą odpowiadały na problemy użytkowników, a zarazem pozostaną dopasowane do wymogów algorytmów wyszukiwarek.

Jednym z kluczowych aspektów całego procesu staje się również pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, które stanowią odnośnik do strony klienta i wzmacniają jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Usługa na pozycjonowanie stron internetowych musi również zawierać mechanizmy weryfikacji przyjętych założeń, w czym pomagają narzędzia takie jak Google Analytics i Google Search Console. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych o udowodnionej skuteczności stanowi fundament oferty firmy Artefakt.pl, która umożliwia firmom wzmocnienie ich pozycji na rynku i pozyskanie wielu nowych klientów.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *