pultuszczak

Facebook


Centrum Dietetyczne Natur House. ZDROWE NAWYKI, KTÓRE POPRAWIĄ TWOJE ZDROWIE

2019-08-20 8:42:20

Twoje nawyki żywieniowe wpływają nie tylko na masę ciała, ale przede wszystkim na Twoje samopoczucie fizyczne i psychiczne. Wszystko, co dostarczasz do swojego organizmu ma kluczowy wpływ na jego kondycje oraz wygląd. Wprowadzając kilka zmian żywieniowych zachowasz szczupła sylwetkę, zdrowy wygląd i zyskasz więcej energii, która pomoże Ci sprostać codziennym obowiązkom oraz cieszyć się długim życiem i zdrowiem. Jakie to nawyki i jak wcielić je w swoje życie? Dowiedz się już dziś!

1. Regularność posiłków

Każdego dnia pamiętaj o spożywaniu 4-5 posiłków, 3 główne i 2 małe posiłki. Jedz częściej a mniej. Myślisz, że to dużo? Pamiętaj, że mały posiłek to owoc, szklanka soku czy jogurt naturalny. Zjedzenie go nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga długich przygotowań. Posiłki zjadaj w odstępach 3-4 godzinnych. Pierwszy posiłek zjedz jak najszybciej po przebudzeniu do 1h, a ostatni 2-3h przed snem. Dostarczona w postaci jedzenia energia, która nie zostanie wykorzystana w trakcie snu odłoży się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

2. Śniadanie, najważniejszy posiłek dnia

Każdy dzień rozpocznij od pełnowartościowego i zbilansowanego śniadania. Zjedz je do godziny po przebudzeniu. Osoby, które pamiętają o zjedzeniu śniadania do godziny po przebudzeniu rzadziej chorują na cukrzycę, nadciśnienie i choroby serca. Metabolizm ich jest nastawiony na spalanie, co chroni przed ryzykiem nadwagi, a nawet otyłości. Nie masz pomysłu na śniadanie o to one:

– owsianka z owocami, 3-4 łyżki płatków owsianych, szklanka mleka i ulubione owoce,

– jajecznica na mleku z 2 jajek ze szczypiorkiem i szynką z indyka, pomidorki koktajlowe, papryka i 2 kromki pieczywa razowego,

– 2 kanapki z pieczywa razowego z chudą wędliną i warzywami, kawa, herbata zielona lub sok owocowy

3. Dobra organizacja to klucz do sukcesu

Jedzenie to jedna z podstawowych potrzeb fizjologicznych. Byle jakie jedzenie oznacza złe samopoczucie, słabe zdrowie i wygląd. Żeby odpowiednio jeść, musisz się wcześniej przygotować, dzień wcześniej zaplanuj, co zabierzesz do pracy i przygotuj to. Spakuj to, co zaplanowałeś zabrać przed pójściem spać bo rano może zabraknąć Ci czasu. Jeśli zabierzesz do pracy posiłki z domu, nie będziesz miał potrzeby kupowania gotowych posiłków na mieście.

W domu mniej zawsze: jogurt naturalny, maślankę lub kefir, ser biały, chudą wędlinę, chude mięso, warzywa, owoce, kaszę, makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy, chleb razowy. Z tych produktów zawsze przygotujesz pełnowartościowy posiłek.

W porze posiłku skup się na jedzeniu. Nie korzystaj w tym czasie z komputera, telefonu i pod żadnym pozorem nie jedz w biegu.

4. Pij wodę

Woda stanowi blisko 70% naszego ciała. Regularne picie wody miedzy posiłkami ułatwia oczyszczanie organizmu z toksyn i złogów. Pomaga usunąć nadmiar wody metabolicznej z komórek, zwalcza cellulit i reguluje przemianę materii. Ponadto, wypicie szklanki wody na półgodziny przed posiłkiem zmniejszy Twój apetyt. W ciągu dnia należy wypić 1,5-2L wody, to 4-6 szklanek dziennie. Jaka woda jest najlepsza? Jeśli nie masz tendencji do tworzenia się kamieni nerkowych możesz korzystać z wody wysokozmineralizowanej, która zawiera duże ilości związków mineralnych takich jak wapń czy magnez. Jeśli pijesz dużo wody wybieraj wody średnozmnineralizowane. Wody źródlane czy stołowe zawierają najmniej minerałów i są przeznaczone dla dzieci lub osób ze szczególnymi wskazaniami zdrowotnymi. Pamiętaj, że kawa, herbata czy soki owocowe nie zastąpią Ci wody.

5. Postaw na błonnik

Błonnik pokarmowy przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, pęcznieje w żołądku i redukuje uczucie głodu. Ponadto reguluje perystaltykę jelit i usuwa złogi chroniąc przy tym przed chorobami nowotworowymi przewodu pokarmowego. Błonnik jest obecny między innymi w surowych warzywach i owocach, a także w produktach pełnoziarnistych i nasionach roślin strączkowych. Dzienne spożycie na poziomie ok. 20-40 gramów zapewnia właściwe funkcjonowanie naszego organizmu.

6. Ruch to zdrowie

Regularna aktywność fizyczna to najlepszy sposób na przyspieszenie przemiany materii. Ten, kto regularnie ćwiczy szybciej spala tkankę tłuszczową i dodatkowo rzeźbi sylwetkę. Ruch to nie tylko sposób na spalanie kalorii. To przede wszystkim podstawowy czynnik poprawiający twoje samopoczucie w związku z wydzielaniem się w twoim organizmie endorfin. Tkanka tłuszczowa spala się po 20 minutach aktywności. Chcąc schudnąć wybierz wysiłek o mniejszym natężeniu, ale trwający dłużej np.: jazda na rowerze lub spacer trwający minimum 40 minut. Pamiętaj, by wybrać sport odpowiedni dla Ciebie: idź na intensywny spacer, zacznij jeździć na rowerze, wykup karnet na basen lub zapisz się na aerobic- ważne by sport sprawiał Ci przyjemność 🙂

Każdy ma swoje nawyki, także w kwestii żywienia. Nie ma jednak nawyków, których nie można zastąpić lepszymi. Jeśli Twoje dotychczasowe próby podjęcia zdrowego żywienia spełzły na niczym lub chcesz poznać więcej zasad – skorzystaj z pomocy Naturhouse.

Umów się na wizytę, przyjdź, zadzwoń lub zapisz się do nas za pomocą formularza on-line.

Centrum Dietetyczne Naturhouse w Pułtusku znajduje się na: ul. Świętojańskiej 16, Telefon: 23 692-20-46, 690-381-212

Godziny otwarcia: Poniedziałek: 9:00-18:00, Wtorek: 9:00-19:00, Środa: nieczynne, Czwartek: 12:00-20:00, Piątek: 8:00-17:00, Sobota: 9:00-13:00

Zapraszamy!!!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *